Bespaar 90 procent op je marketingkosten met Presscloud

14-06-2021

Met Presscloud neem je zelf de regie over je PR. Zo bespaar je 90 procent op je marketingbudget

Het gemiddeld marketingbudget van een bedrijf ligt tussen de 0,5 en 20% van de omzet. Daartoe behoren ook de kosten voor PR. PR-bureaus kunnen duizenden tot zelfs €10.000,- per maand in rekening brengen. Presscloud helpt je met een goedkoper alternatief. Door jou alles te leren over PR, en je de juiste tools te geven, kan je met Presscloud zelfs aan de slag met PR.

Adverteren is vaak kostbaar
Adverteren is een bekende en relatief makkelijke vorm van marketing. Je kunt ofwel met een reclame- of mediabureau in zee gaan, zodat zij je helpen met het ontwikkelen en verspreiden van jouw advertenties. Het doel van deze reclame is meestal om conversie te genereren, maar andere bedrijven gebruiken het ook om relevant te blijven.

Het voordeel van adveteren is dus dat het gemakkelijk werkt, je hoeft namelijk geen band op te bouwen met journalisten en bent gegarandeerd van publiciteit. Echter zijn de kosten voor reclame maken wel hoog.

Public Relations zorgt voor naamsbekendhied
Public Relations is voor sommige merken echt de kern van hun marketingstrategie en zorgt het voor mooie resultaten. Toch is nog niet voor iedere onderneming de werking en vooral het nut van PR bekend. Middels PR genereer je naamsbekendheid doormiddel van media-aandacht.

Het doel van PR is voornamelijk voor de langere termijn en draait meer om reputatie en bekendheid dan om (directe) conversies. Om effectief aan de slag te kunnen met PR is het belangrijk om (pers)relaties op te bouwen met journalisten. Een PR-bureau is doorgaans de verbindende factor tussen de ondernemers en journalisten, maar helaas kan niet elk bedrijf zich een PR-bureau veroorloven.

Het verschil tussen adverteren en PR
Waar adverteren vaak prijzig en bijna altijd ongeloofwaardig is, ben je wel vezekerd van aandacht. Het voordeel is dat je als ondernemer weinig moeite hoeft te steken in het maken van reclame. PR is eigenlijk het tegenovergestelde van reclame.

Met PR zet je namelijk in op de langere termijn en wil je meer naamsbekendheid en een goede reputatie opbouwen. Het nadeel hiervan is dat het meer moeite kost om als ondernemer de juiste waardevolle contacten op te bouwen. Als je de middelen ontbeert om met een PR-bureau in zee te gaan of geen idee hebt hoe PR werkt, wat moet je dan doen?

Presscloud zorgt voor effectievere marketing
Presscloud biedt de perfecte oplossing voor de ondernemers die hun merk bekend willen maken zonder een al te groot budget. Presscloud leert je alles wat je moet weten over PR. Dat doen we met whitepapers, blogs, podcasts en nog veel meer leerzame PR tips & tricks.

Daarnaast biedt Presscloud een database met ruim 8.000 journalisten, waardoor je in een keer in contact komt met de meest relevante media. Zo kan je op een geloofwaardige manier je merk bekend maken en 90 procent van je marketingkosten besparen.

€39 p / month

Year subscription