Komkommertijd in de mediawereld: maak er gebruik van

Het is komkommertijd en dat betekent dat de drempel om in het nieuws te komen een stuk lager ligt. Dit is waarom je daar gebruik van moet maken.

14-08-2022 | Presscloud redactie

Het is zomer en komkommertijd: de periode in het jaar waarin het nieuwsaanbod laag is. Journalisten zijn in deze periode naarstig op zoek naar nieuws, want die kranten, sites en programma’s moeten wel gevuld worden. En dat is goed nieuws voor jou als ondernemer.

In komkommertijd is het een stuk makkelijker dan normaal om in het nieuws te komen. De drempel ligt namelijk een stuk lager en iets wordt sneller nieuwswaardig geacht. Een persbericht dat normaal in de prullenbak belandt, wordt in deze periode sneller als interessant gezien. Het is daarom een ideaal moment om de pers op te zoeken.

Ook worden er überhaupt een stuk minder persberichten verstuurd vanwege de vakantieperiode. Wil je media-aandacht genereren, dan is nu het moment. Er is namelijk een stuk minder concurrentie.

Ziet mijn doelgroep het wel?
Het is op nieuwsgebied dan wel een stuk rustiger vanwege de zomervakantie, je hoeft je geen zorgen te maken dat niemand het nieuws volgt. Want ook op het strand, op vakantie en thuis op de bank scrollen mensen op hun telefoon door nieuwsapps en -sites en de tv staat in veel huishoudens gewoon ’s avonds aan.

Hoe je een goed persbericht schrijft? Dat lees je hier.

Reach

PR value

Head of marketing at Orderchamp

"Presscloud's PR software is easy to use and the PR tips are useful. Thanks to Presscloud you have control over the success of your PR campaigns."

Co-founder of Barqo

"An hour after we sent the message via Presscloud, we received a call from Editie NL!"

CEO of Mijnverkoopmakelaar.nl

"Presscloud taught me how to write a good press release. The tips and tricks from Presscloud really helped me to get the attention of the public!"

Ben je er klaar voor? Probeer 7-dagen gratis

Start free