"Met Presscloud word je je eigen PR-bureau"

08-02-2021

Presscloud de IKEA van de PR, deze vergelijking klopt volgens Realtech.

Realtech maakt technologische oplossingen voor vastgoedprofessionals. Het bedrijf gebruikt de PR-oplossing van Presscloud om op een geloofwaardige manier bekender te worden. “Het spreekt me aan dat je zelf met PR aan de slag kan en niet meer afhankelijk bent van een PR-bureau”, vertelt Sando van der Helm, medeoprichter van Realtech.

Campagne voor vastgoedmarkt

Realtech is een jonge organisatie die de Nederlandse vastgoedbranche verder wil helpen met innovatieve software. Het team van Realtech werkt continu aan nieuwe, technologische producten die vastgoedprofessionals helpen in hun werkzaamheden.

Om beter bekend te worden bij deze doelgroep van vastgoedprofessionals, bedacht het jonge bedrijf een campagne om aandacht te scoren bij vastgoedmedia. Realtech onderzocht de veelgehoorde claim dat verhuizende Amsterdammers voor stijgende woningprijzen zorgen in aangrenzende woonplaatsen. Dit effect bleek weldegelijk te bestaan, maar het effect is kleiner dan verwacht. Over dit onderwerp schreef Realtech Research – de onderzoeksafdeling van Realtech – een paper.

PR-campagne via Presscloud

“Voor de verspreiding van dit rapport kozen we ervoor om gebruik te maken van Presscloud. We kenden het platform al en zagen dat het systeem het afgelopen jaar nog makkelijker in gebruik is geworden. Het is fijn dat PR op deze manier nog toegankelijker wordt, ook al heb je nog niet veel ervaring in het schrijven van persberichten”, vertelt Van der Helm. Dit persbericht werd opgepakt door vastgoedbladen: precies zoals de bedoeling was van Realtech.

“Als je het stappenplan volgt, dan heb je al snel een prima persbericht, vervolgens selecteer je de juiste journalisten, en is de kans vrij groot dat het wordt opgepakt in het nieuws. Je hoeft helemaal niet ingewikkeld te doen of een PR-bureau in te huren. Presscloud helpt je echt op weg en geeft je de juiste tips om een goed persbericht te schrijven. Die doe-het-zelf-benadering spreekt me erg aan. Wat dat betreft klopt de vergelijking met IKEA wel: met de juiste tools word je gewoon je eigen PR-bureau. Je hoeft niet met een traditioneel PR-bureau samen te werken, maar je kan het gewoon zelf doen. Meer heb je eigenlijk niet nodig.”

PR voor geloofwaardigheid

“We richten ons op een nichemarkt, namelijk vastgoedprofessionals. Als vastgoedmedia over ons bedrijf berichten, dan helpt het onze merkbekendheid als toonaangevende media wat over ons schrijven.”

“Dankzij Presscloud is PR nu ook een onderdeel van onze marketingmix. Het is een vorm van branding die voor startups sowieso belangrijk is: je bedenkt een nieuwe oplossing of product, dus je moet goed uitleggen wat je nou eigenlijk doet. Als je dat in nieuwsmedia kan doen, is dat nog effectiever. Het is nu zaak om elke paar maanden iets te publiceren, zodat we in beeld blijven. Dankzij Presscloud wordt het gelukkig makkelijker om die PR-ambities te realiseren.”

€39 p / month

Year subscription