Tech Bakery: ‘Makkelijke en succesvolle PR-campagne met Presscloud’

27-07-2021

Met Presscloud bespaarde Tech Bakery veel tijd bij het samenstellen van een perslijst

ICT-bedrijf Tech Bakery kreeg een nieuwe directeur en nieuwe aandeelhouders. Voor Tech Bakery reden om dit nieuws met de hele wereld te delen. Met behulp van de database van Presscloud kon Tech Bakery een goede perslijst samenstellen, zodat de PR-campagne een stuk makkelijker en succesvoller verliep. Uiteindelijk zijn er publicaties gerealiseerd bij Emerce, Dutch IT-channel en Nieuwezorg.

Overzichtelijke perslijst

Nadat het nieuws over de nieuwe aandeelhouders en directeur gedeeld was met de bestaande klanten en contacten van Tech Bakery, wilde het bedrijf dit nieuws met de hele wereld delen. De distributie van dit persbericht bleek een lastige opgave. Door een bekende werd Nandi van der Horst, Marketing Coördinator van Tech Bakery, gewezen op de PR-tool Presscloud.

“Normaliter is het een tijdrovende klus om een perslijst samen te stellen met journalisten binnen je branche. Een oude perslijst gebruiken is vaak geen optie, omdat deze niet meer up-to-date is. Met de database van Presscloud kun je in een aantal clicks een perslijst samenstellen met de juiste contacten”, aldus Nandi van der Horst.

Publiciteit na PR-campagne

Nandi van der Horst: “Het plaatsen, bewerken en versturen van het persbericht is zeer eenvoudig in Presscloud. De tool wijst zich vanzelf en vooral de tijdswinst is een groot pluspunt. Na verzending kun je in de tool ook zien wat de openingsratio is van je persbericht.” Toen het persbericht van Tech Bakery verzonden was naar de perslijst, begon het wachten op resultaat.

Uiteindelijk zijn er een aantal mooie publicaties gerealiseerd. Zo is het persbericht verschenen op Emerce en Dutch IT-channel. “Daarnaast is het bericht ook verschenen in de nieuwsbrief van Nieuwezorg, die elke maand tussen de 4000 en 5000 lezers heeft. Kortom, een mooi resultaat van de campagne.” De wereld is meer te weten gekomen over het nieuws van Tech Bakery door middel van de slimme PR-campagne.

Tot slot

Publiciteit ontstaat niet alleen door een goed persbericht, stelt Nandi van der Horst. “De distributie is minstens net zo belangrijk. Contacten met de pers en perslijsten zijn niet onze dagelijkse bezigheden bij Tech Bakery. Daarom is het fijn dat er tools bestaan zoals Presscloud, waarmee je veel tijd kan besparen.”

€39 p / month

Year subscription