Waarom de PR-software van Presscloud vanaf vandaag gratis is

27-07-2020

De PR-software van Presscloud is vanaf vandaag gratis te gebruiken. Dankzij de software en kennis van Presscloud kan je zelf met PR aan de slag. Zo maak je gratis je merk bekend.

Presscloud is vanaf vandaag gratis te gebruiken. Zo hopen we PR voor iedereen toegankelijk te maken. In dit blog leggen we uit waarom we deze keuze hebben gemaakt.

PR is effectieve vorm van marketing

PR is een van de meest effectieve vormen van marketing. Door in het nieuws te komen, zorg je ervoor dat jouw organisatie gezien wordt als expert. Dat er meer bezoekers naar je website komen. Je klimt daardoor in de zoekresultaten van Google. Je merk wordt bekender dankzij PR.

PR werkt als volgt. Door relevante content te maken en deze te delen met journalisten, komt jouw organisatie in het nieuws. Het voordeel: deze aandacht is gratis (vandaar de term: free publicity) en wordt vaker geloofd en geliefd dan een advertentie. Het nadeel: je hebt geen zeggenschap over de uiteindelijke vorm (want een journalist mag schrijven wat hij/zij wil, zolang het maar waar is).

PR helaas nog vaak onbereikbaar

PR lijkt voor veel bedrijven helaas onbereikbaar. Dat komt omdat PR-bureaus best duur en niet erg transparant zijn. Wie zelf aan de slag gaat met PR, weet vaak nog niet hoe dat moet. Dat kan anders en beter. Daarom hebben we Presscloud opgericht. Presscloud is de meest complete toolkit voor PR. Je vindt er relevante, Nederlandse journalisten in een handig overzicht. Creëer je eigen Newsroom op Presscloud, zodat journalisten meteen een mooi verhaal over je merk kunnen maken. Ook leert Presscloud je alles over PR.

Het goede nieuws: je kan Presscloud gratis gebruiken. Als we beloven dat PR voor iedereen beschikbaar moet worden, is het nodig om Presscloud ook gratis beschikbaar te maken. Met deze stap hopen we nog meer organisaties toegang te geven tot deze vorm van marketing.

Oprichters van Presscloud leunen op PR-ervaring

Presscloud is opgericht door het team van Pockies (Karel Bosman, Rob ten Hoove en Michiel Dicker) en PR-consultant Aaron Mirck. Naast de intrinsieke waarde van Pockies – een onderbroek met zakken – leunde het bedrijf vanaf de start op een succesvolle PR-aanpak. Daardoor werden er meer dan 200.000 onderbroeken verkocht (dat zijn 400.000 zakken) en scoorde het bedrijf ook in de V.S.. Met andere woorden: PR werkt.

Aaron Mirck werkte voor twee Startups van het Jaar, diverse corporates en een aantal overheidscampagnes. Als hij een bedrijf in het nieuws kan brengen, dan kunnen andere mensen dat ook leren. Via Presscloud leert hij je alles wat hij weet over PR en alles wat PR-bureaus je niet willen vertellen. Eind september lanceert hij dan ook een gratis e-book: Alles wat PR-bureaus je niet willen vertellen.

Gebruik Presscloud gratis

Presscloud is de IKEA voor PR. Het is de oplossing voor bedrijven die willen bezuinigen op hun marketingbudget, maar wel PR willen blijven inzetten. Gebruik Presscloud vandaag, kom morgen in het nieuws!

Start je 7-dagen proefperiode

Business